30 Temmuz 2009 Perşembe

Şişe geçirilmeye hazır olalım

Kemal Öztürk



Basbakanlik'in yeni Basin Müsaviri, Kanal-7 kökenli Kemal Öztürk
oldu.

Peki; adi AKP hakkinda açilan kapatma davasinin iddianamesinde de
geçen Kemal Öztürk kimdir?


***

1969'da Agri'da dogdu. Marmara Üniversitesi Iletisim Fakültesi'ni
bitirdi.

Yazi hayatina 1990 yilinda Iran Devrimi yanlisi bir yayin politikasi
olan Girisim ve Selam isimli dergilerde basladi. Bu Meydan, Imza,
Nehir, Yeni Zemin, Sözlesme, Istanbullu dergilerinde Mir Mahmut Riza
mahlasiyla laiklik karsiti yazilar yazdi.

1995'te muhabir olarak Yeni Safak Gazetesi'ne, 1996'da da belgesel
yapimcisi olarak Kanal-7'ye geçti. Hazirladigi "Ilk Meclis" belgeseli,
laiklik karsiti bulundu ve RTÜK tarafindan yasaklandi.

9. Cumhurbaskani Süleyman Demirel'e hakaretten bir yil hapse mahkûm
oldu.

1999'da Kanal-7'den ayrilarak, dil ve mesleki egitim almak üzere
Amerika'ya gitti.

Daha sonra Bülent Arinç'a danismanlik yapti; ardindan AKP Basin
Bürosu'nda görev aldi.

Nükte Yayinlari'ndan 1994 yilinda çikan ve Mir Mahmut Riza mahlasiyla
yazdigi "Bir Garip Oglanin Hikâyesi" kitabi mahkeme karariyla
toplatildi. Bu kitap yüzünden de bir yil hapis cezasina çarptirildi.

Bakin, yeni Basbakanlik Basin Müsaviri, 15 yil önce yazdigi o kitapta
kahramanlarin agziyla neler diyordu:

***

- "Devlet kimdir? Helvadan yapilmis puttur."

- "En sonunda beni bir numarali terörist yapacak bu pez...nkler,
bütün laikleri bir bir sise geçirecem, ondan sonra anlayacaklar
laikligin faziletlerini. Elin o...pusu bile kalkip 'Ben laikim,
namusumla çalisiyorum, kimse karisamaz' demeye basladi. Ula ben böyle
laikligin..."

- "Bak bizim sahte Müslümanlar nasil bölücülük yapiyorlar. Ben bu
yüzden bu adamlari sallandiralim diyorum. Ayricalik yapanin dinde de
katli vaciptir çünkü. Ama dinleyen yok!"

- "Herkes, sinegin siraya yapistigi gibi laiklige sarilir ama kimse
onun gerçekte ne anlama geldigini bilmez. Ne kadar da utanmazlar.
Rahmetlinin (Atatürk'ü kastediyor) mirasina sahip çikan
mendeburlarin hiçbiri, laikligin ne anlama geldigini ve nereden
geldigini bilmezler."

- "Eskiden Türkler'in yetistirdigi 'marimus öküzü'nün sol arka
bacaginin uyluk yeri ile iskembesinin ayrildigi yerde bir et parçasi
bulunur. Iste tam buraya 'laik' denir. Vee bugün kullandigimiz
kelimenin de asli buradan gelmektedir."


***

Iste; Basbakan'in yeni Basin Müsaviri böyle biri!

Eminim ki o da, "Canim ben de Sayin Basbakanimiz gibi degistim, öyle
düsündügüm günler geride kaldi" diyecektir!

Iyi de Basbakan; hep geçmiste laiklige küfreden adamlari bulup da
böyle kritik görevlere getirmek zorunda mi?


Kemal Öztürk

Hiç yorum yok: